FAQ

Frakt og levering

Hva koster levering?

Det er fri frakt på ordre over kr 1200,- For ordre under kr 1200,- er fraktkostnaden kr 79,-

Hvilke leveringsmåter kan jeg velge?

Pakke til hentested. Vi benytter oss av Posten.

Du vil motta sporting på din ordre, og beskjed via sms/e-post når din pakke kan hentes på ditt hentested. Normalt har du varene på ditt utleveringssted 2-5 arbeidsdager fra vi har fullført din ordre, litt avhengig av hvor i landet du bor.

Du har to ukers frist til å hente pakken din på ditt utleveringssted. Gjør du ikke det vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er Postens reglementer. I slike tilfeller vil vi fakturere et gebyr på 248,- for uavhentede pakker.

Hvor lang er leveringstiden?

Normal leveringstid er mellom 2-7 arbeidsdager fra vi har fullført din ordre, litt avhengig av hvor i landet du bor.

Bestilling og betaling

På hvilken måte kan jeg betale?

Kortbetaling

Betaling med kort gjør du direkte i vår nettbutikk ved å fylle inn informasjonen om ditt betalingskort. Vi aksepterer de fleste norske bankkort. Voktr benytter Stripe som leverandør av vår betalingsløsning, og disse har i likhet med oss sikkerhet i høysetet. All kommunikasjon til og fra vår betalingsleverandør er kryptert for din sikkerhet. Ingen av dine betalingsdetaljer blir lagret hos oss, slik at du til enhver tid kan være trygg på å gjøre en handel med oss. Det er like trygt å betale med kort hos oss som det er i betale med kort i butikken.

Hvordan sjekker jeg status på bestillingen min?

Når du har fullført en bestilling, mottar du en ordrebekreftelse på e-post. Hvis du ikke har fått en ordrebekreftelse, må du sjekke om e-postadressen din stemmer. Om du er medlem kan du logge inn på "Mine sider" og under ordrehistorikk finner du ditt kollinummer og status på din order. Der finner du samme informasjon som i ordrebekreftelsen.

Hvor kjøper jeg gavekort?

Du kan kjøpe gavekort her.

Kan jeg annulere ordren min?

Hvis bestillingen din ikke er behandlet og sendt, er det mulig å avbryte hele bestillingen ved å kontakte kundeservice så fort som mulig. Endringer i en bestilling du allerede har mottatt en ordrebekreftelse på kan dessverre ikke endres. Hvis det er varer du ønsker etter innsendt bestilling kan du når som helst legge inn en ny bestilling.

Bytte og retur

Hvordan returnerer jeg varer?

Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp, melder du dette til oss via e-post eller sender varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist) og vedlegger dokumentert forklaring til grunnen du leverer tilbake varen. Du velger selv om du vil ha en annen vare eller pengene tilbake.
Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle produkter som returneres til oss må returneres i originalemballasjen og være pakket forsvarlig. Du kan lese mer og Bytte og retur her.

Hva er returvilkårene?

Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver returårsak på returskjemaet.
Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. Fyll ut returforklaringsdokument og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 30 dager. Med mindre annet er oppgitt fører vi betalingen tilbake til kortet som er brukt til å betale med

Kan jeg bytte en vare?

Vi aksepterer bytte innen de første 14 dagene etter at bestillingen ble levert. Hvis du mottar bestillingen din og finner ut at du ønsker å bytte den til et annet produkt, farge eller størrelse, kan du gjøre det ved å sende oss en epost med info.

Produktene som returneres må være ubrukte. For bytte er kunden ansvarlig for alle fraktkostnader, både når du sender produktet til oss og fraktkostnadene ved å sende det nye produktet tilbake etter byttet.

Reklamasjon

Hvordan reklamerer jeg et produkt?

Dersom du ønsker å reklamere på et produkt, vennligst send oss en epost til hello@voktr.no.

Vennligst oppgi følgende:

- Fullt navn

- Ordrenummer

- Beskriv problemet

- Et bilde som klart viser varen med feil

Kan jeg få et annet produkt ved reklamasjon?

Ved en godkjent reklamasjon så vil vi sende det samme produktet tilbake til deg. Hvis det skulle vise seg at vi ikke har det samme produktet i samme størrelse på lager, så sender vi et gavekort ut til deg, slik at du selv kan velge et annet alternativ.

Du kan altså ikke velge et annet produkt eller annen størrelse, da vi er forpliktet til å sende det samme produktet i retur til deg hvis vi har mulighet til det. Dette jf. den norske Forbrukerkjøploven.

Hvor er refusjonen min?

Når vi har mottatt og behandlet returen din, refunderer vi beløpet innen fire virkedager via betalingsmetoden du brukte. Vi sender deg deretter en e-post for å informere om at vi har refundert beløpet. Det kan ta inntil ti dager før du mottar beløpet på kontoen din.

Refusjonen utgjør den totale verdien av returnerte varer. Vær oppmerksom på at leveringsgebyr ikke refunderes med mindre du mottar en feil vare.